ما را در گوگل محبوب کنید
آگهی

تازه ترین فیلم ها و سریال ها

آرشیو فیلم ها
به کانال تلگرام فیلم تری مووی بپیوندید!

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم

چهارشنبه 15 دي 1395 فیلم تری مووی آموزش , نرم افزار های گرافیکی , 41 بازدید

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 

در واقع تنها دلیلی که اپیک گیمز در سطح بازیسازان دنیا این چنین معروف و پرطرفدار شده به واقع تکنولوژی بازیسازی آنهاست . انجین بازیسازی که با نام آنریل انجین در 1997 توانست به واقع جا پای بزرگان آن زمان یعنی انجین جان کارمک گذاشته و در حقیقت خود را به یکی از پرطرفدار ترین ابزارهای بازی سازی در سطح دنیا تبدیل کند . تمامی اینها به کنار علاقه مندی بازی سازان به استفاده از این ابزار باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از عناوین سطح اول دنیا را ببینیم که با انریل انجین ساخته میشوند . علاوه بر شرکت های طراز اول دنیا دیده شده که شرکت های مستقل بازی سازی نیز به خاطر تنوع و قدرتمندی ابزارهای ساخت بازی این انجین بیشتر به سمت آن می آیند که همین امر باعث شده انریل انجین و اپیک گیمز به یکی از معروف ترین شرکت ها و انجین های بازیسازی در دنیا تبدیل شوند . انریل انجین نه به خاطر قدرتمندی به خاطر در اختیار گذاشتن تکنولوژی های گرافیکی بلکه به عنوان رابط کاربری قدرتمندی که در اختیار بازیسازان قرار میدهد راحتی ساخت یک مرحله را برای انها فراهم می کند . مطمئنا همه بازیسازان می خواهند بدون دردسر یک پروژه را به اتمام برسانند بنابراین بهترین انتخاب برای آنها می تواند انریل انجین با رابط و ابزارها و امکانات طراحی و تولید بازی قدرتمند باشد.

در درس قبلی به بررسی منوی  File فایل پرداختیم حال نوبت به منوی بعدی یعنی Edit می رسیم که در تصویر زیر قابل رویت می باشد.


1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 1


این منو دارای سه بخش اصلی می باشد دو بخش اول تقریبا در تمام نرم افزار ها وجود دارند که برای برگشتن به عقب یا جلو و همین طور کپی و دیگر عملیات های مربوط به آن می باشد،ولی بخش سوم این منو یکی از مهم ترین بخش های این انجین می باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد.

قسمت اول: Editor Preferences

بعد از کلیک روی این گزینه با تصویر زیر رو به رو می شوید که دارای قسمت های متعددی می باشد.

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 2

اکنون قصد داریم تمام قسمت های آن را برای شما شرح دهیم.

بخش کلی یا  General
9 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 1


Appearance :

 


1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 3

Colors : همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد این قسمت برای رنگ بندی انجین طبق سلیقه ی شما می باشد و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا هر جور مایل باشید انجین را برای خود شخصی سازی کنید.
Internationalization :  شما در این بخش توانایی آن را دارید تا زبان و مکان جغرافیایی انجین را به آن بشناسانید .
User Interface : مهم ترین بخش هر نرم افزاری رابط کاربری آن می باشد و این قسمت به شما قابلیت این را می دهد تا رابظ کاربری انجین را بنابر سلیقه ی خود شخصی سازی کنید.
Keyboard Shortcuts : این بخش از انجین برای آن دسته از افرادی طراحی گردیده است که می خواهند با استفاده مداوم از کیبرد برای هر قسمتی یک سری کلید ترکیبی داشته باشند و با استفاده از آن ها به کار خود سرعت ببخشند لازم بذکر است تعدادی از آن ها در بخش قبلی معرفی گردیدند.

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 4

Loading & Saving : یکی از با اهمیت ترین بخش های این انجین مربوط به نحوه ذخیره سازی و بارگذاری مجدد می باشد که شما باید به آن توجه خاصی داشته باشید ، که این بخش به شما دسترسی برای تنظیمات ذخیره سازی و بار گذاری را می دهد.

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 5

اکنون نوبت به بخش متفرقه ها می رسد ، لازم بذکر است این بخش شامل زیر مجموعه های مهمی هست که باید به آن ها توجه خواصی داشت
Miscellaneous : این قسمت که به اسم (متفرقه ها ) نام گذاری شده است ولی حامل تنظیمات مهمی دون خود می باشد.

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 6

 Automation test : این بخش برای تست خود کار مراحل صورت می گیرد.

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 7

آخرین بخشی که امروز مورد بررسی قرار می گیرد بخش آزمایشات هست که حاوی تنظیماتی برای نمایش کد های اجرایی ، رفتار ها و... می باشد.
Experimental :

1 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 8

هم اکنون نوبت به مرحله ی بعدی می رسد قسمت  Level Editor


9 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 2

در این بخش از انجین با دو زیر مجموعه نسبتا مهم در مورد نحوه بازی رو به رو هستیم که  قسمت نخستین آن Play می باشد

 

9 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 3

شما به دفعات نیاز دارید تا از بازی خود تست بگیرید و آن را به چالش بکشید تا نقاط ضعف و قوت آن را بیابید ولی کمی دور از منطق است که بخواهیم بعد از هر عملی از بازیمان خروجی بگیریم ، به همین دلیل اپیک موتور یا انجین خود را به صورت real-time طراحی کرده است و شما می توانید در محیط انجین بازی خود را تست کنید.
تمام این تنظیمات برای نحوه انجام بازی در خود انجین در این فیلد قرار می گیرد.
قسمت بعدی که به آن بر می خوریم Viewport است .این قسمت از انجین مربوط به زمانیست که شما می خواهید در محیط ادیتور به گشت و گذار بپردازید و مرحله ی خود را که طراحی کرده اید مورد بررسی یا ارتقا قرار بدهید تمام کنترل های شما روی ادیتور توسط این قسمت مدیریت می گردد.


9 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 3

آخرین قسمتی که امروز به آن بسنده می کنیم Content Editor است که شامل زیر مجموعه ای بنام Content Browser می باشد و وظیفه ای هشدار دهنده در مورد آن ها دارد.

9 آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم 5

 

 

آسارایان و نیازسیستم



 پیشنهادات سایت:

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سایت و سینمای جهان ، به کانال تلگرام فیلم تری مووی بپیوندید.

 کانال تلگرام فیلم تری مووی

راهنمای فیلم تری مووی :

  • 1-برای سهولت در دانلود بهتر است از نرم افزار های مدیریت دانلود استفاده کنید
  • 2-جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید . [ایمیل www ندارد .]
  • 3-لطفا از توهین در نظرات خودداری کنید ، با کاربر خاطی برخورد لازم انجام خواهد شد .
  • 4-جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم استفاده کنید .